Wstęp « Travelsaroundtheworld's portal

Nie wiem czy potrafiłabym pozbawić dzieci zabawek całkowicie nawet na jakiś czas. zabawki spełniają ważna rolę w procesie edukacji i wychowywania dziecka. Ale zabawki odpowiednie i odpowiednio użyte. My mamy w domu zabawek niewiele ale takich, które daja dziecku dowolność interpretacji, swobodę użycia. Osobiscie nie znoszę tych wszystkich zabawek przeedukowanych, które maja jedynie zwolnić rodziców z obowiazku (choc dla mnie to przyjemność) uczenia dziecka liczenia, czytania, rozróżniania kształtów i kolorów, itd itp. Nie wiem Marta czy czytałaś (na pewno czytałaś ) rozdział poświęcony zabawkom z książki "Nasze dziecko" Jadwigi Kopczyńskiej-Sikorskiej. Tam właśnie istota zabawek i zabawy została wytłumaczona jak dla mnie w sposób przekonujący.

Co do przedszkola. Moim zdaniem w przedszkolu najważniejsze jest twórcze podejście wychowawców. Jezeli przedszkole jest tylko przechowalnią to lepiej z tamtad uciekać, bo szkoda cennego czasu na rozwój dziecka. Moja córcia chodzi do przedszkola państwowego, niedofinansowanego. Zabawki są, ale jest tez całe mnóstwo przyborów plastycznych, książek i róznych pomocy, do których dzieci maja swobodny dostęp. Nauczycielki pieką z dziećmi ciastka, urządzają wyprawy na niby, bawią się w eskimosów, indian, rodzinę itd itp. Ja jestem z tego przedszkola bardzo zadowolona.

Andzia



Centrum Zabaw Twórczych Edward w Gdańsku będzie pierwszym polskim przedszkolem, w którym dzieci zapoznają się z książką "Z Tango jest nas troje" poruszającej tematykę homoseksualizmu - czytamy w serwisie "Głosu Pomorza" gp24.pl. Publikacja i jej promocja wzbudza liczne kontrowersje.

"Z Tango jest nas troje" (w oryginale "And Tango Makes Three") to oparta na faktach historia związku dwóch pingwinów z nowojorskiego zoo Roy'a i Silo, które wspólnie wychowały młode o imieniu Tango. Bajka wzbudziła kontrowersje na całym świecie. Przekład amerykańskiej bajki wydało wydawnictwo Roberta Biedronia, działacza Kampanii Przeciw Homofobii.

W Polsce, taka książka ucząca tolerancji, powinna być lekturą obowiązkową, dla wszystkich - mówi Biedroń, którego wypowiedzi przytacza "Głos Pomorza".

za http://wiadomosci.wp.pl/k...,wiadomosc.html

I co niby ma takie przedsięwzięcie uczyć - tolerancji.... w katolickim kraju...?





Elżbieta Dzionek, Małgorzata Gmosińska

Kształtowanie twórczych postaw dzieci pięcio-sześcioletnich

Scenariusze zajęć


Książka zawiera gotowe scenariusze zajęć z dziećmi w wieku przedszkolnym. Autorki w konstruowaniu zabaw wykorzystały koncepcję Celestyna Freineta i techniki twórcze, a także strukturę zajęć według koncepcji "Stowarzyszenia Pedagogów Zabawy KLANZA". Techniki twórczego myślenia oraz niektóre zabawy, których pomysłodawcą jest E. Nęcka, autorki dobrały do możliwości i wieku dzieci. Wszystkie scenariusze zostały wcześniej przeprowadzone z dziećmi. Mogą być one modyfikowane w zależności od potrzeb nauczycieli oraz wieku i możliwości intelektualnych dzieci.

Oficyna Wydawnicza Impuls
ISBN 978-83-7587-306-1
Wydanie IV, Kraków 2009
Format A5
Objętość 56 stron
Oprawa miękka, klejona, folia matowa




  Cytat:
HenrykG napisał(a) No to bawmy się wszyscy dobrze :ok:
Jeśli masz jakieś ciekawe pomysły, to wal śmiało. I mówię to zupełnie bez żadnych złośliwości.
Zabawa nie wyklucza zupełnie pracy twórczej. To nie jest przedszkole, tylko miejsce spotkań dorosłych ludzi, którym właściwie nie wypada organizować czasu :-)



może WAM się przyda

Mamo... niedługo przedszkole!



Zapraszamy maluszki od 6 m-ca do 3 lat na sobotnie spotkania Mamo...
niedługo przedszkole!


To propozycja dla tych rodziców, którzy pragną towarzyszyć dziecku w
jego rozwoju i świadomie go wspierać. To świetna okazja do
nawiązania jeszcze bliższych kontaktów z maluchem a także szansa
obserwowania jego radosnego i naturalnego rozwoju.


Zajęcia wprowadzają dziecko w świat różnych pojęć i symboli,
kształtują zmysły, stwarzają okazję do poznania własnych możliwości,
stawiają przed dzieckiem różne wyzwania. Na zajęciach dzieci przy
wsparciu rodziców rozwijają swoją twórczość i kreatywność, zdolności językowe i manualne, umuzykalnienie oraz umiejętności społeczne.

Zajęcia składają się z kilku części,
- Plastyka
- Muzyka
- Edukacja
- Literatura
- Elementy logopedii
- Swobodne zabawy

Zajęcia prowadzone są w trzech grupach wiekowych:

wiecej informacji :


Mamo... niedługo przedszkole! - Warszawa, Czas Dzieci



Gand, z jednej strony masz rację. Olać i zrobić. Z drugiej strony zabawa w wyjątki "ten nie bo nie" "tamten nie bo coś tam" to właśnie wprowadza zamieszanie. Post mi się spodoba, potem patrzę, a nie kurde, to post Spella, on się nie bawi. Ja bym zrobiła inaczej. Udział biorą wszystkie posty. Jak się nie będzie podobało autorowi że jego post wygrał to się wrzuci do tematu "Posty miesiąca" ten który powiedzmy jest na "drugim miejscu".
Co wy na to?

Bajdełej, tu nie ma co organizować. GTW ma tylko ustalić skład komisji. Ewentualnie niech się zgłoszą chętni.
Założenie tematu w Twórczości to jest chwila i może to zrobić mod działu.
Proponuję dwa tematy "Posty miesiąca" gdzie będzie wrzucany każdy zwycięski post z tytułem zawierającym nazwę miesiąca itd., oraz "Propozycje na post miesiąca", wiadomo do czego.

Z samych zasad proponuję taki krótki regulamin:
1. Typujemy post który najbardziej nam się podoba, mile widziane uzasadnienie.
2. Wytypowany post wklejamy jako cytat z podaniem autora.
3. Konkurs dotyczy wszystkich postów poza miastami i tematami w stylu "Humor" albo "Rozmowy z neta".
4. Decyzja komisji jest nieodwołalna i nie podlega dyskusji.
5. Komisja może w kolejnych miesiącach ustalać konkretne kryteria doboru (np.: najśmieszniejszy, najmądrzejszy, najdziwniejszy)


Sorki za ten 4 pkt ale zaczynam rozumieć Łaka i jego metodę nie pytania o zdanie, bo z wami się w ten sposób po prostu nie da czasem i trzeba jak w przedszkolu :"Dzieci, bawimy się w chodzi lisek koło drogi"

Edti.: Poza tym, miałam takie marzenie, że raz, ze względu na brak "obciążeń" wszyscy się po prostu zgodzą na zasadzie "Skoro mi nie przeszkadza to czemu mam być przeciw". Wiem, niepoprawna idealistka ze mnie i marzycielka. Czasem po prostu zapominam jakie tu są realia



Kubuś obudził się z zabawnym uczuciem w brzuszku. To oznacza, stwierdził miś, że zapomniałem o czymś bardzo ważnym - a ponieważ ostatnią bardzo ważną rzeczą, o której zapomniał, były urodziny Kłapouchego, pomyślał, że na pewno przypadają one właśnie dzisiaj! Urodzin nie można obchodzić bez wspaniałego przyjęcia i ślicznych prezentów! Tak właśnie zaczyna się wielka przygoda z Kubusiem i jego przyjaciółmi. Twoje dziecko musi odwiedzić wszystkich mieszkańców Stuwiekowego Lasu, aby zawiadomić ich o przyjęciu na cześć Kłapouchego i pomóc im przygotować piękne urodzinowe prezenty! Organizując przyjęcie urodzinowe, dzieci uczą się rozpoznawania liter i kojarzenia ich z głoskami, rozpoznawania cyfr i przeliczania w zakresie 20, ćwiczą także umiejętność porządkowania przedmiotów według wybranych cech oraz poznają przydatne słówka w języku angielskim i francuskim. Zabawa z Kubusiem i jego przyjaciółmi pomaga także poznać kolory i zachęca do własnej twórczości. Programy z serii Disney Edukacja, przygotowane we współpracy z pedagogami i metodykami nauczania zintegrowanego, odpowiadają programowi nauczania w polskich przedszkolach. Seria pozwoli przeprowadzić twoje dziecko przez kolejne etapy rozwoju, a znani i kochani bohaterowie będą doskonałymi przewodnikami w podróży i nauce. "Kubusiowe Przedszkole: Średniaki" to program, dzięki któremu dziecko może rozwijać umiejętności niezbędne do systematycznej nauki w szkole. Ciekawa fabuła gry oraz dostosowany do możliwości dziecka poziom trudności zadań sprawiają, że program "Kubusiowe Przedszkole: Średniaki" zachęca dzieci do samodzielnego poszukiwania i odkrywania. Nauka u boku ulubionych bohaterów bajek Disneya jest przyjemna i pasjonująca.

Wymagania: Procesor Pentium 90 MHz (lub kompatybilny), 16 MB RAM, karta graficzna zgodna z DirectX, Windows 95/98se/Me/XP

pass:
http://junior.reporter.pl/programy/r...e/o/kp-ps1.jpg http://junior.reporter.pl/programy/r...e/o/kp-ps2.gif